_Vinter?...

Är det vinter igen? Vad har jag missat? Jag kom hem till Sverige igår morse och då såg det
ut såhär vid Slussen i Sthlm... Jag tänkte att det här var ju jättefint. Vår och allt... Tog denna bild.

image96

Sen kom jag fram till gården runt 930 och då såg allén upp till huset ut såhär...

image97

Sen sov jag hela dagen och hela natten och sen när jag vakna av att det blåste väldigt hårt
utanför... Och så kliar jag mig i ögonen, tar på mig snickarbyxor för att jag ska riva tapet m.m.
och så går jag ut i vardagsrummet. Jag håller på där ett bra tag. River och sliter och fixar och
sliter lite till. Går och kokar en fin kopp kaffe och gör en macka. Baguette med brieost. Gott.
Sen fortsätter jag rivandet av tapet. Kommer på att jag måste gå och hälsa på Olle också innan
det blir försent. Sen ringer mamma och frågar om det saknas något som hon kan handla. Jag
går ut i köket och kollar listan och sen tänker jag att jag ska riva ner det sista... Väl ute i
vardagsrummet igen, observera att jag varit vaken 3-4 timmar, så kollar jag ut genom fönstret
med kaffekoppen i handen. DÅ först inser jag att det har snöat under natten. Och inte lite heller.

Detta är vad jag ser utanför fönstret...

image94

Jag tänkte att jag måste gå ut lite och såhär såg det ut när jag kom ut. Massor med snö. Men
ändå kändes det som vår i luften. Ljus, fågelkvitter och munter stämning gjorde nog att man
tänkte att det var vår...

image95

Fy fan! Fram med skidorna, snökedjorna och toppluvan. För nu är det vinter igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0