_Tomt...

Gösta & Margareta Bjurner hette mina morföräldrar.

Födda 1912 resp 1920.

26 september 2006 begravdes min kära Mormor.
Igår, 3 mars 2008, var det Morfars tur.

De var gifta i över 60 år. Varje kväll innan de släckte i
sovrummet så sa morfar:

Godnatt. Sov gott. Jag älskar dig.

Det sa han även när Mormor begravdes.

Sedan dess har han VARJE kväll ringt min mor och hennes
alla tre systrar och sagt de tre punkterna. Ibland sa han det
även till mig.

En gång svarade pappa när inte mamma var hemma.
Då sa morfar: "Ja, jag kan ju inte säga att jag älskar dig. Men du
är en hyvens kille..."

Nu är det min tur.

Morfar. Godnatt. Sov gott. Jag älskar dig...

Hälsa mormor...

Kommentarer
Postat av: jonna

haha, jag älskar det morfar sa till pappa!

2008-03-04 @ 19:40:59
URL: http://jonnan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0