_Redo för insats...

Kollar på försvarsmaktens film "Redo för insats" på SVT24.
Den filmen som det blev ett jävla rabalder om för att ÖB hade
lagt ner maaassaaa pengar som försvaret egentligen inte hade
på den filmen. I rubriker stod det att man fick se ÖB stå och hugga
ved m.m. Visst att det är korta klipp där han gör det och blir intervjuad.
Men den stora delen av filmen handlar om Sveriges insatser i forna
länder. Man får se vad vi faktiskt betalar för. Vad sveriges försvar gör
i andra länder. Hur vi faktiskt dagligen hjälper till i konflikter och på
områden där det behövs... Tror säkert filmen hade kunnat göras
billigare men jag tror det dyra i projektet var att kopiera upp och
skicka ut 30'000 skivor. Inte att filma det. Men jag tycker det är bra
att SVT nu visar filmen. Den var väldigt annorlunda från hur man
fått det framlagt i medier. Någon som är förvånad!? Att vänsterstyrda
dagstidningar som skiter ur sig osanningar kan ha så fel? Det är ju
oerhört ovanligt... Eller!?

Bojkotta lösnummer-hetsen... Tidningarna säljer för miljoner för att
vi ser en löpsedel som verkar spännande. Men om den är sann eller
ej det skits det tydligen i. Folk är lite smått naiva. Säger inte att alla
är det men genom att inte köpa falska sanningar kanske våra
kvällstidningar blir bättre!? Jag köper i a f inga tidningar. Mamma och
Pappa gör. Men min uppfattning om det är att de ser det som nöje.
Som en rolig daglig fiktiv tidning. Man läser för att ha något att göra.
Nyheter och sådant ser man ist på teve lr i seriösare dagstidningar
såsom DI och SvD...

Nä, nu ska jag kolla vidare... Ha de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0