_In memory of 2007...

Kära 2007. RIP. Det var nog lika bra det som hände ändå. Att du gick ur tiden.

Året 2007 betydde stora förändringar för mig. Alltifrån flytt till jobbyte m.m.

Året började i Strängnäs. Seg Jesper gjorde inte många knop. Hittade i början
av februari en annons om jobb på Gröna Lund. Det verkade som ett bra sätt
att skaffa nya vänner och få in en fot i den stad dit jag senare skulle flytta.

Mina vänner hade alla flytt Strängnäs för diverse jobb utomlands eller lumpen
så hemma fanns det inte mycket att göra. Jag hängde med min då nya vänskap
Andreas dag ut och dag in och hade det mysigt och trivsamt. I mars kom det
ett telefonsamtal som bekräftade min tro om att jag skulle tillbringa sommaren
på Gröna Lund. Andreas tyckte att det lät roligt, sökte, och fick jobb han också.
Jävla kul, tänkte jag och fixade lägenhet åt oss.

Innan vi drog till Sthlm så mööös vi i Åre en vecka med Catha och Robin.
Det var en av de bästa resor jag gjort i mitt liv. Var så sjukt kul.
Veckans citat blev: "Har ni bärs?" Sol från blå himmel en hel vecka i Åre
med så varma temperaturer i dalen att vi inte behövde jacka. SÅ NICE!
Bildbevis följer...


image23


image20


image21

image22


Efter veckan i Åre så var det bara spurten kvar till säsongsstart på Gröna Lund.
Jag hade lyckats fixa så jag och Adde fick låna/hyra min mosters 4a vid Slussen
hela sommaren. Det var väldig King of the Hill-känsla på det läget när man jobbar
på Grönan och mestadelen pendlar till förorterna. Vi hade 3 min till båten. =)
Våren och början av sommaren flöt på och Grönan blev till vardag...

I juli tog jag en ledigt en vecka för att hälsa på Lukas i Visby. V29 närmare bestämt.
Känt som Sthlms-veckan! Fy faaaaaaaaan så mkt folk det var och det var nog den
roligaste resan jag någonsin gjort. Väl där mötte vi Boberg och vår tvåkant blev
trekant. Niclas, Basse, Erika mfl mötte upp även dem och gjorde resan till ett minne
för livet.

Bildbevis följer...


image24

image25

image26

image27

image28


Tillbaks till jobbet några veckor för att sedan slänga ihop en brakfest ihop med
käre syssling Olle. Kräftskiva stod på schemat den 12 augusti. 70 pers dök upp
och gjorde kvällen minnesvärd. Många söta tjejer. Många trevliga gossar och ett
band som var så bra att inget öga var torrt. Tack.

Bildbevis följer...


image29

image30

image31

image32

image33

image34



Det är augusti 2007 och Grönansäsongen börjar närma sig sitt slut. Jag börjar
tycka vid det laget att det är skönt. Bara september kvar sen lite semester innan
jag åter ska tillbaks till Grönan för att jobba julmarknad.

Jag jobbade även julmarknaden som sagt och sedan var året i princip slut.

Tänker inte gå in mer i detaljer som romanser eller liknande. Känns oviktigt.

Nu hoppas jag att 2008 blir ännu roligare än 2007. Jobbintervju på fredag sen
får vi se var jag spenderar våren. Mkt ute på Skägga är säkert i a f för jag trivs här.
Tänker lägga upp lite bilder jag tagit på sistone i nästa blogginlägg... Men först ska
jag måla lite. Kreativ som jag blivit. =)

2007, RIP din jävel!!!
2008, Välkommen till världen!

Ps. Året är 08, Sthlmsåret. Innebär det ett drygt år? Det diskuterade jag och Petter
i dag på jobbet. Man vet aldrig. Hoppas inte. Ds.

Kommentarer
Postat av: jonna

"och såklart planerar jag, sån snäll bror som jag är, in en fest då min syster är bortrest och bjuder in hennes vänner!" jag vet inte om jag någonsin kommer att förlåta dig... men ett inlägg tillägnat din kära syster kanske skulle vara en hjälp på traven.

2008-01-03 @ 22:44:38
URL: http://jonnan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0