_Veckans mest användbara...

Denna vecka har jag använt och hört detta uttryck rätt många gånger.
Jag hörde det första gången från en skön snubbe vars namn jag nog
tänker avvakta att nämna...

Uttrycket är:

"Butherface!" En tjej slash kille kan vara en s.k. butherface...
Uttalas ungefär som butterface (smöransikte) men om man styckar
ordet så är det BUT HER FACE...  Vid kille bör man säga buttisface
BUT HIS FACE... Det är så att säga en förkortning på:

"Everything's nice, but her face..." = Allt är snyggt förutom hennes ansikte...
"Everything's nice, but his face..." = Allt är snyggt förutom hans ansikte...

Jävligt användbart ibland. Jag gillar när man inser att det inte finns korta
ord för saker och ting. Så då kommer man på ett eget. Istället för att ingående
förklara att någons kropp är snygg men ansiktet är lite skevt lr liknande så
kan man kort bara säga att personen är en "butherface" lr "buthisface"... Perfekt.

Ungefär som när Björn Gustafsson påpekar att han vill ha ett ord för när man
kommer hem till sin lägenhet och hittar 10 modeller som vill kleta in en i olivolja.

Undrar om han kommit på något?

Kommentarer
Postat av: jonna

det är ju underbart när du snöar in dig på ord...

men min bloggadress är ju sparad och den fattar inte mamma att hon ska ta bort! var glad att hon kommenterar, hon kommenterar aldrig min!

2008-04-14 @ 15:50:09
URL: http://jonnan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0