_K9...

Idag blev det klart. På fredag utökas familjen Jernberg med en familjemedlem.
Vi får hem Tarzan, 5 år. Och nej det är inte en liten kille med höftskynke och portabel
lian med en gossenalle som heter Cheetah. Det är en hund. En golden retriever...
En väldigt fin sådan. Gyllenbrun. Väluppfostrad. En sådan hund som kan vänta i timmar
innan den börjar glufsa för att man glömt säga "Varsågod" när man ställt fram maten.

Kul som fan ska det bli. Vi har alltid velat ha en hund så jag och syster är glada.
Plus att vi nu ju ska flytta ut permanent till vår gård på Värmdö. Så det blir kalas för
Tarzan vars nuvarande ägare, vänner till familjen, ska flytta till lägenhet och inte vill
utsätta hunden för det.

Hoppas det går bra. Det tror jag.

Mors.

Ett citat från Anders & Måns:

"Är du hund- eller kattmänniska, Måns?"
"Jag är nog kattmänniska. Och du?"
"Jag är bara människa..."

Kommentarer
Postat av: Big Z

Jspr med sin nya hund
http://tarabarthel.com/v-web/b2/images/choza4.jpg

2008-04-22 @ 09:48:59
Postat av: Big Z

Nice att hunden kan springa runt på gården med alla djur.

2008-04-22 @ 09:51:23
Postat av: Boy

Fan vad avis jag blir nu...
Ska fan fråga morsan om inte jag också kan få en gyllenbrun väluppfostrad hund som kan sitta i två timmar och vänta på maten, tills man säger "Varsågod"... Jag känner verkligen att det är på tiden.. Precis som du också gör, din härliga internet-galning!!

2008-04-22 @ 09:53:22
Postat av: jonna

haha, jäkligt bra citat faktiskt...
jag längtar till fredag! :)

2008-04-22 @ 17:52:08
URL: http://jonnan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0