_Erfarenhet är bra...

Så resonerar jag i mitt liv just nu. Folk klagar på att jag byter jobb ofta.
Men jag menar jag tar inte ett jobb vid 20 års ålder för att göra karriär.
Jag tar ett jobb för att testa och gå vidare om det inte är kul. Det är det
som är skönt med att vara ung i Sverige idag. Man kan göra så. Visst
att det kanske sticker lite i arbetsgivarnas ögon men de vill ha lätt att
anställa och sparka och då blir det även lätt att sluta som anställd.

Idag, eller snarare för bara några minuter sen, så ringde Chris mig.
Chris ska på onsdag intervjua mig för jobb på ett nytt ställe. Ett ställe
som jag verkligen tror kan bli grymt. Ett riktigt soft sommarjobb.
I Sthlm. Butik. Mer om det senare...

Det är vår ute idag. Har ni märkt det? Jag har varit ute en lång stund
idag med min käre vän och syssling Olle. Mannen behövde nya kläder
och jag tog på mig det ärofyllda uppdraget att guida honom i kläddjungeln.

Det blev riktigt bra. En snygg proper svart skorta från Whyred och en
v-ringad lite softare tröja från Peak. Najs najs. Sen blev vi avbrutna
av att Olle skulle på lektion...

Jag har även hittat en kavaj som jag bara MÅSTE ha till i sommar.
En brun typ tweed-kavaj. Satt perfekt och var skitsnygg i färgen...
Det blir till att shoppa lite nästa vecka. Om intervjun går bra dvs...

Nä, nu blir det hemfärd... Tråkigt inlägg. Vill skriva roliga inlägg med
roliga tankar men just nu har jag inte tid med sånt. Haha.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Hoppas du får en fin dag!

2008-04-18 @ 14:54:20
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: lisa

Ha en underbar fredag :)

2008-04-18 @ 14:55:16
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0